Öppen fiber är nu tillgänglig för alla våra hyresgäster!

Våren 2018 uppgraderades ditt hem med Telia Öppen Fiber.

Välj mellan flera olika tjänsteleverantörer
I och med uppgraderingen har du nu flera tjänsteleverantörer att välja bland för tv, bredband och telefoni än vad du har haft innan. Du väljer själv vilken tjänsteleverantör som ska leverera tjänster till dig. Antingen väljer du samma leverantör för alla fibertjänster, eller olika tjänster från olika leverantörer. Om du vill byta leverantör är det viktigt att du själv säger upp dina abonnemang. Vill du behålla dina nuvarande tjänster behöver du inte göra någonting.
Besök bredbandswebben.se för att läsa mer om möjligheterna via Öppen Fiber.

Om ni har problem med bredbandstjänsterna efter uppgraderingen så starta om utrustningen och om inte det hjälper kontakta Telia Support på tfn: 90200

Läs mer

Avbrottsinformation El

Hej!

Nu är det dags för service på elnätet.

Under arbetet kommer vi tillfälligt att behöva stänga av elen hos dig på Karlagatan 14 B och anl id 735999166203089900. Service på elnätet sker för att din leverans av el ska bli ännu säkrare och bättre.

Tid: måndag 29 oktober 2018, kl 12.00-14.30

OBS! Gör aldrig egna elarbeten under avbrottstiden, eftersom elen kopplas på igen när arbetet är färdigt.

 

Med vänlig hälsning,

Göteborg Energi AB

Tel: 031-626262

http://www.goteborgenergi.se/avbrottsinfo

Nu när höst och vinter närmar sig. Såhär fungerar värmen i din bostad

Värmen i din bostad

Vad kan du göra för att få en bra temperatur i din lägenhet?

Läs vårt dokument ”om du fryser” och annan bra information under fliken ”om din bostad”. 

I ”om du fryser” beskriver vi flera saker du själv kan göra eller tänka på som hyresgäst för att få bra temperatur i lägenheten.  Är det ändå kallt trots att du försökt med de saker vi beskriver vill vi att du gör en serviceanmälan.

Vad önskar vi att du beskriver i serviceanmälan om du tycker att det är för kallt i lägenheten?

Du behöver i serviceanmälan hjälpa oss med att berätta vilken temperatur du mäter på din termometer, vid vilken dag samt klockslag. Beskriv även vilken dag du började frysa. Se mer information i bladet ”om du fryser”.

Har du ingen termometer kan du hämta en hos oss på Karlagatan 18 utan kostnad.

Vad gör Bror Johansson & Co för ett bra klimat i bostaden?

För oss är det viktigt att våra hyresgäster inte fryser . Det är viktigt att känna till att vi aldrig stänger av värmen i en fastighet manuellt. Värmen styrs av utetemperaturen hela året runt. 

Vi behöver också värna om miljön, därför får/kan vi inte höja hela husets temperatur om någon enstaka serviceanmäler att det är kallt i lägenheten.  När vi får en serviceanmälan är det viktigt att vi utreder varför det är kallt i just din lägenhet. Vi kontaktar dig snarast då du serviceanmält. Vi kommer att fråga dig om vilken temperatur du har på din termometer du inte beskrivit detta i serviceanmälan. Vi behöver också veta hur vi kommer in i din lägenhet för att mäta temperatur och felsöka.

 

Tillsammans skapar vi mer plats i våra cykelrum. Håll utkik efter vårt utskick när vi vill ha hjälp av dig, klicka här för mer info.

Tillsammans skapar vi mer plats i våra cykelrum. Håll utkik efter vårt utskick gällande röjning av cykelrum och märk din cykel när det är dags. Använder du inte din cykel? Sälj eller skänk den så att den får rulla på gatorna i sommar och inte stå ivägen för de som behöver plats i cykelrummet.🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️

Tidigare störningar i avfallshanteringen

Tidigare störningar i avfallshanteringen

Kretslopp och vatten har under våren genomfört ett entreprenörsbyte för avfallshanteringen i nordöstra Göteborg. Vi är medvetna om att det har inneburit problem för våra kunder och ber om ursäkt för detta. Vi arbetar tätt med entreprenören för att få hämtningen att fungera framgent och är tacksamma för ert tålamod.

 

Med vänliga hälsningar

Kretslopp och vatten

Dataskyddsförordningen GDPR

Läs mer om Bror Johanssons & Co personuppgiftshanteringen genom att klicka på länken Om din bostad och sedan klicka på fliken Personuppgiftshantering enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Sommartips. I sommar kan du ta färjan direkt från Stenpiren i centrala Göteborg till Hönö, Göteborgs Norra Skärgård⛴☀️☀️☀️

Sommartips. I år kan du ta färjan direkt från Stenpiren i centrala Göteborg till Hönö, Norra  Skärgården.

”Sommarens stora nyhet är båtturer med m/s KUNGSÖ från Stenpiren via Eriksberg till Hönö Klåva. Linjen trafikeras med fyra turer i varje riktning tisdagar-söndagar 26 juni-19 augusti 2018. Restiden är 1 timma enkel resa.” www.styrsobolaget.se