Serviceanmälan

Aktuellt

Välkommen Oscar, Junior förvaltare

26 aug, 2021

Vi välkomnar Oscar Andersson till vårt team. Oscar arbetade tidigare på Chalmers Studentbostäder. Hos oss möter du Oscar när han arbetar med uthyrning bostäder, teknisk förvaltning & besiktning.

Ny bostadshyra för 2021 är färdigförhandlad

01 jul, 2021

Ny hyra för 2021 är färdigförhandlad

 

Hyresförhandling bostäder (ej Stora Nygatan 11 och Drottningatan 73)

Hyresförhandlingarna mellan parterna Fastighetsägarna och Hyresgästföreningen, ny hyra gäller från 1/4 och retroaktiv hyra kommer på kommande avier. Höjning sker med ca 1,20% från 1/4 2021.

 

Stora Nygatan 11 och Drottninggatan 73:

Hyresförhandlingarna mellan parterna RCB och Hyresgästföreningen,  ny hyra gäller från 1/7 och retroaktiv hyra kommer på kommande avier. Höjning sker med ca 1,20% från 1/7 2021.

Har du några frågor om din hyra är du välkommen att maila till kontoret@brorjohansson.se

 

Nu när höst och vinter närmar sig. Såhär fungerar värmen i din bostad

14 okt, 2020

Värmen i din bostad

Vad kan du göra för att få en bra temperatur i din lägenhet?

Läs vårt dokument ”om du fryser” och annan bra information under fliken ”om din bostad”.

I ”om du fryser” beskriver vi flera saker du själv kan göra eller tänka på som hyresgäst för att få bra temperatur i lägenheten.  Är det ändå kallt trots att du försökt med de saker vi beskriver vill vi att du gör en serviceanmälan.

Vad önskar vi att du beskriver i serviceanmälan om du tycker att det är för kallt i lägenheten?

Du behöver i serviceanmälan hjälpa oss med att berätta vilken temperatur du mäter på din termometer, vid vilken dag samt klockslag. Beskriv även vilken dag du började frysa.

Har du ingen termometer kan du hämta en hos oss på Karlagatan 18 utan kostnad.

Vad gör Bror Johansson & Co för ett bra klimat i bostaden?

För oss är det viktigt att våra hyresgäster inte fryser . Det är viktigt att känna till att vi aldrig stänger av värmen i en fastighet manuellt. Värmen styrs av utetemperaturen hela året runt. 

Vi behöver också värna om miljön, därför får/kan vi inte höja hela husets temperatur om någon enstaka serviceanmäler att det är kallt i lägenheten.  När vi får en serviceanmälan är det viktigt att vi utreder varför det är kallt i just din lägenhet. Vi kontaktar dig snarast då du serviceanmält. Vi kommer att fråga dig om vilken temperatur du har på din termometer, om du inte beskrivit detta i serviceanmälan. Vi behöver också veta hur vi kommer in i din lägenhet för att mäta temperatur och felsöka.

Dokumentet om du fryser: ”om du fryser”

Tillhör du en riskgrupp? Behöver du hjälp med att till exempel handla mat eller receptfria läkemedel? Eller är du orolig och behöver prata med någon? Då kan du kontakta Svenska Röda Korset.

15 apr, 2020

Information från Göteborgs stads hemsida:

”Tillhör du en riskgrupp? Behöver du hjälp med att till exempel handla mat eller receptfria läkemedel? Eller är du orolig och behöver prata med någon? Då kan du kontakta Svenska Röda Korset. Klicka här”

Bror Johansson & Co har även delat ut information till alla hyresgäster som är 70+.

Viktig information, ändrade arbetsrutiner och öppettider

16 mar, 2020

Klicka här för att läsa vårat informationsbrev.

Brevet är även utdelat till samtliga hyresgäster. Har du några frågor är du välkommen att ringa oss på 031-707 77 60. Våra telefontider är måndag till torsdag 09.00-11.30 och 12.30-14.00. Kontoret har för närvarande inga obokade besökstider.