Sabotage Garageport, st P 21

Uppdatering måndag 19.08

Full funktion återställd på Garageporten.

Portens låssystem förstördes på söndagen på ett sådant sätt att det behövdes nya delar, installation och programmering.

Vi ställde upp porten i första läget, men det fungerade inte då någon drog ner porten med kraft så att vajrarna hoppade av.

Totalt ca 1-2h, på söndagen, var porten helt ur funktion pga låset och sedan vajern. Vi ber om ursäkt för detta, men det känns bra att ingen inbrottstjuv kunde ta sig in. Vi har förståelse för att det var irriterande för Er som ville ut eller in och ber om ursäkt för att Secutitas inte informerade Er som ringde på ett korrekt sätt.

Ärendet avslutas: 19.21 måndag.

…….

uppdatering måndag, 16.00

Att köra ut fungerar som vanlig

Att köra in: Ställ bilen utsidan port, gå in och öppna porten inifrån. Kör in bilen.

Entreprenören arbetar fortfarande med att byta ut delar och programmera om. Vi beklagar att ni behöver ta vägen in via spiraltrappan för att inifrån öppna porten när ni kommer.  De fortsätter arbeta under kvällen för att få igång kortläsaren på utsidan porten.

 

Uppdatering 19.41 söndag

Nu har entreprenör fått igång låssystemet i garaget.

Det går bra att köra ut som vanligt.

Om du vill du köra in behöver du gå in i garaget via spiraltrappan i porten St Pauligatan 21 och öppna porten inifrån.

Vad har hänt?

Inbrottstjuv har försökt att tjuvkoppla systemet, vilket har gjort att systemet har bränt. Tjuvar har inte lyckats öppna porten. Vi valde att inte ställa upp porten då många portar i området drabbats.

Delar kommer att bytas ut imorgon.

…..

Uppdatering 19.10

arbete pågår.

…..

Uppdatering 17.00, efter omstart av system och kablar lagade.

Arbetar med systemet för funktion. Mer info kommer.

Personal på plats

….

Efter första felanmälan:

Garageport ställd i öppet läge, fungerade tyvärr inte då den stängs.

…..

Garageportens låssystem är saboterat på St Pauligatan 21. Bilar kommer inte ut eller in. Vi arbetar med problemet och återkommer med mer information.

Årliga hyresförhandlingarna klara.

De årliga hyresförhandlingarna för 2019 är klara och gäller retroaktivt från 1/4 2019. Retroaktiv hyra aviseras på kommande avier för juli-september. Hyresavin för juni är redan utskickad (utan retroaktiv hyra). Använd den hyresavi ni fått för juni.

Hyresförändringarna är olika för olika fastigheter och områden, medel höjning är 2,0% för stor Göteborg. Detta innebär att hyresförändringen kan vara både högre o lägre än 2,0%. På din hyresavi för juli ser du din nya hyra. Juliavin får du ca 15 juni.

Hyran är förhandlad för 1 år (2020-03-31)

E-faktura: Passa på att anmäla dig till efaktura nu, via din internetbank, då får du juli-september avin via e-faktura.

Hyresaviseringen är något sen, förhandling 2019 ej klar, läs mer

Vi ber om ursäkt för sen avisering av hyran.

På grund av att hyresförhandlingarna mellan parterna Hyresgästföreningen och branschorganisationen Fastighetsägarna drar ut på tiden har vi avvaktat med avisering.

Hyresavierna är nu under produktion och delas eller skickas ut via e-faktura senast torsdagen den 21/3. Retroaktiv hyra kan komma vid nästa avisering juli-september.

E-faktura förenklar din hyresbetalning, anmäl dig via din internetbank. Tillsammans sparar vi på miljön! läs mer…

Betala med E-faktura!  –tillsammans sparar vi på miljön och det är enkelt!

Nu kan du enkelt anmäla dig till e-faktura på din internetbank. Anmäl dig före 1 december 2018 via din internetbank, så får du kommande avisering (januari, februari och mars) som e-faktura. Vi aviserar 3 månader i taget som tidigare. Du som inte anmält dig till e-faktura kommer få hyresavi på papper som vanligt. Vårt mål är att alla betalar via e-faktura, tillsammans sparar vi på miljön.

Autogiro

Vi erbjuder inte autogiro, dock har flera internetbanker samma funktion via e-faktura. Rådgör med din bank.

Vem kan anmäla sig?

Den som står på hyreskontraktet kan anmäla sig för e‐faktura. Det är samma person som står på de vanliga pappersavierna.

Du som hjälper någon av våra hyresgäster med hyresinbetalningarna och vill betala med hjälp av e-faktura behöver kontakta den bank vår hyresgäst har för rådgivning.

Hur anmäler man sig?

Du anmäler dig via e‐fakturatjänsten på din internetbank. Sök upp Bror Johansson & Co som e‐fakturamottagare, anmäl e-faktura och vänta in en bekräftelse (ca 5 bankdagar).  När du fått bekräftelsen så är du anmäld till e-fakturatjänsten.

Flera av Er har redan registrerat Er då Ni sett att Bror Johansson & Co fanns att välja som e-faktura när Ni gjorde Er betalning för oktober. Eftersom vi aviserar 3 månader i taget så kommer e-faktura att börja fungera nästkommande avisering, dvs för januari, februari och mars 2019.

När kommer 1:a e-fakturan?

Första e-fakturan som vi skickar ut är för januari månad, med förfallodag 2018-12-31.

 

Med vänlig hälsning

BROR JOHANSSON & Co

Nils, Kajsa och Kristina

 

Nu när höst och vinter närmar sig. Såhär fungerar värmen i din bostad

Värmen i din bostad

Vad kan du göra för att få en bra temperatur i din lägenhet?

Läs vårt dokument ”om du fryser” och annan bra information under fliken ”om din bostad”.

I ”om du fryser” beskriver vi flera saker du själv kan göra eller tänka på som hyresgäst för att få bra temperatur i lägenheten.  Är det ändå kallt trots att du försökt med de saker vi beskriver vill vi att du gör en serviceanmälan.

Vad önskar vi att du beskriver i serviceanmälan om du tycker att det är för kallt i lägenheten?

Du behöver i serviceanmälan hjälpa oss med att berätta vilken temperatur du mäter på din termometer, vid vilken dag samt klockslag. Beskriv även vilken dag du började frysa.

Har du ingen termometer kan du hämta en hos oss på Karlagatan 18 utan kostnad.

Vad gör Bror Johansson & Co för ett bra klimat i bostaden?

För oss är det viktigt att våra hyresgäster inte fryser . Det är viktigt att känna till att vi aldrig stänger av värmen i en fastighet manuellt. Värmen styrs av utetemperaturen hela året runt. 

Vi behöver också värna om miljön, därför får/kan vi inte höja hela husets temperatur om någon enstaka serviceanmäler att det är kallt i lägenheten.  När vi får en serviceanmälan är det viktigt att vi utreder varför det är kallt i just din lägenhet. Vi kontaktar dig snarast då du serviceanmält. Vi kommer att fråga dig om vilken temperatur du har på din termometer du inte beskrivit detta i serviceanmälan. Vi behöver också veta hur vi kommer in i din lägenhet för att mäta temperatur och felsöka.

Dokumentet om du fryser: ”om du fryser”