Öppen fiber är nu tillgänglig för alla våra hyresgäster!

Våren 2018 uppgraderades ditt hem med Telia Öppen Fiber.

Välj mellan flera olika tjänsteleverantörer
I och med uppgraderingen har du nu flera tjänsteleverantörer att välja bland för tv, bredband och telefoni än vad du har haft innan. Du väljer själv vilken tjänsteleverantör som ska leverera tjänster till dig. Antingen väljer du samma leverantör för alla fibertjänster, eller olika tjänster från olika leverantörer. Om du vill byta leverantör är det viktigt att du själv säger upp dina abonnemang. Vill du behålla dina nuvarande tjänster behöver du inte göra någonting.
Besök bredbandswebben.se för att läsa mer om möjligheterna via Öppen Fiber.

Om ni har problem med bredbandstjänsterna efter uppgraderingen så starta om utrustningen och om inte det hjälper kontakta Telia Support på tfn: 90200

Läs mer

E-faktura förenklar din hyresbetalning, anmäl dig via din internetbank före 1 december 2018. Tillsammans sparar vi på miljön! läs mer…

Betala med E-faktura!  –tillsammans sparar vi på miljön och det är enkelt!

Nu kan du enkelt anmäla dig till e-faktura på din internetbank. Anmäl dig före 1 december 2018 via din internetbank, så får du kommande avisering (januari, februari och mars) som e-faktura. Vi aviserar 3 månader i taget som tidigare. Du som inte anmält dig till e-faktura kommer få hyresavi på papper som vanligt. Vårt mål är att alla betalar via e-faktura, tillsammans sparar vi på miljön.

Autogiro

Vi erbjuder inte autogiro, dock har flera internetbanker samma funktion via e-faktura. Rådgör med din bank.

Vem kan anmäla sig?

Den som står på hyreskontraktet kan anmäla sig för e‐faktura. Det är samma person som står på de vanliga pappersavierna.

Du som hjälper någon av våra hyresgäster med hyresinbetalningarna och vill betala med hjälp av e-faktura behöver kontakta den bank vår hyresgäst har för rådgivning.

Hur anmäler man sig?

Du anmäler dig via e‐fakturatjänsten på din internetbank. Sök upp Bror Johansson & Co som e‐fakturamottagare, anmäl e-faktura och vänta in en bekräftelse (ca 5 bankdagar).  När du fått bekräftelsen så är du anmäld till e-fakturatjänsten.

Flera av Er har redan registrerat Er då Ni sett att Bror Johansson & Co fanns att välja som e-faktura när Ni gjorde Er betalning för oktober. Eftersom vi aviserar 3 månader i taget så kommer e-faktura att börja fungera nästkommande avisering, dvs för januari, februari och mars 2019.

När kommer 1:a e-fakturan?

Första e-fakturan som vi skickar ut är för januari månad, med förfallodag 2018-12-31.

 

Med vänlig hälsning

BROR JOHANSSON & Co

Nils, Kajsa och Kristina

 

Nu när höst och vinter närmar sig. Såhär fungerar värmen i din bostad

Värmen i din bostad

Vad kan du göra för att få en bra temperatur i din lägenhet?

Läs vårt dokument ”om du fryser” och annan bra information under fliken ”om din bostad”.

I ”om du fryser” beskriver vi flera saker du själv kan göra eller tänka på som hyresgäst för att få bra temperatur i lägenheten.  Är det ändå kallt trots att du försökt med de saker vi beskriver vill vi att du gör en serviceanmälan.

Vad önskar vi att du beskriver i serviceanmälan om du tycker att det är för kallt i lägenheten?

Du behöver i serviceanmälan hjälpa oss med att berätta vilken temperatur du mäter på din termometer, vid vilken dag samt klockslag. Beskriv även vilken dag du började frysa.

Har du ingen termometer kan du hämta en hos oss på Karlagatan 18 utan kostnad.

Vad gör Bror Johansson & Co för ett bra klimat i bostaden?

För oss är det viktigt att våra hyresgäster inte fryser . Det är viktigt att känna till att vi aldrig stänger av värmen i en fastighet manuellt. Värmen styrs av utetemperaturen hela året runt. 

Vi behöver också värna om miljön, därför får/kan vi inte höja hela husets temperatur om någon enstaka serviceanmäler att det är kallt i lägenheten.  När vi får en serviceanmälan är det viktigt att vi utreder varför det är kallt i just din lägenhet. Vi kontaktar dig snarast då du serviceanmält. Vi kommer att fråga dig om vilken temperatur du har på din termometer du inte beskrivit detta i serviceanmälan. Vi behöver också veta hur vi kommer in i din lägenhet för att mäta temperatur och felsöka.

Dokumentet om du fryser: ”om du fryser”

Tillsammans skapar vi mer plats i våra cykelrum. Håll utkik efter vårt utskick när vi vill ha hjälp av dig, klicka här för mer info.

Tillsammans skapar vi mer plats i våra cykelrum. Håll utkik efter vårt utskick gällande röjning av cykelrum och märk din cykel när det är dags. Använder du inte din cykel? Sälj eller skänk den så att den får rulla på gatorna i sommar och inte stå ivägen för de som behöver plats i cykelrummet.🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️

Tidigare störningar i avfallshanteringen

Tidigare störningar i avfallshanteringen

Kretslopp och vatten har under våren genomfört ett entreprenörsbyte för avfallshanteringen i nordöstra Göteborg. Vi är medvetna om att det har inneburit problem för våra kunder och ber om ursäkt för detta. Vi arbetar tätt med entreprenören för att få hämtningen att fungera framgent och är tacksamma för ert tålamod.

 

Med vänliga hälsningar

Kretslopp och vatten

Dataskyddsförordningen GDPR

Läs mer om Bror Johanssons & Co personuppgiftshanteringen genom att klicka på länken Om din bostad och sedan klicka på fliken Personuppgiftshantering enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Sommartips. I sommar kan du ta färjan direkt från Stenpiren i centrala Göteborg till Hönö, Göteborgs Norra Skärgård⛴☀️☀️☀️

Sommartips. I år kan du ta färjan direkt från Stenpiren i centrala Göteborg till Hönö, Norra  Skärgården.

”Sommarens stora nyhet är båtturer med m/s KUNGSÖ från Stenpiren via Eriksberg till Hönö Klåva. Linjen trafikeras med fyra turer i varje riktning tisdagar-söndagar 26 juni-19 augusti 2018. Restiden är 1 timma enkel resa.” www.styrsobolaget.se