Öppen fiber är nu tillgänglig för alla våra hyresgäster!

Våren 2018 uppgraderades ditt hem med Telia Öppen Fiber.

Välj mellan flera olika tjänsteleverantörer
I och med uppgraderingen har du nu flera tjänsteleverantörer att välja bland för tv, bredband och telefoni än vad du har haft innan. Du väljer själv vilken tjänsteleverantör som ska leverera tjänster till dig. Antingen väljer du samma leverantör för alla fibertjänster, eller olika tjänster från olika leverantörer. Om du vill byta leverantör är det viktigt att du själv säger upp dina abonnemang. Vill du behålla dina nuvarande tjänster behöver du inte göra någonting.
Besök bredbandswebben.se för att läsa mer om möjligheterna via Öppen Fiber.

Om ni har problem med bredbandstjänsterna efter uppgraderingen så starta om utrustningen och om inte det hjälper kontakta Telia Support på tfn: 90200

Läs mer

Välkommen Oscar, Junior förvaltare

Vi välkomnar Oscar Andersson till vårt team. Oscar arbetade tidigare på Chalmers Studentbostäder. Hos oss möter du Oscar när han arbetar med uthyrning bostäder, teknisk förvaltning & besiktning.

Nu när höst och vinter närmar sig. Så här fungerar värmen i din bostad

Värmen i din bostad

Vad kan du göra för att få en bra temperatur i din lägenhet?

Läs vårt dokument ”om du fryser” och annan bra information under fliken ”om din bostad”.

I ”om du fryser” beskriver vi flera saker du själv kan göra eller tänka på som hyresgäst för att få bra temperatur i lägenheten.  Är det ändå kallt trots att du försökt med de saker vi beskriver vill vi att du gör en serviceanmälan.

Vad önskar vi att du beskriver i serviceanmälan om du tycker att det är för kallt i lägenheten?

Du behöver i serviceanmälan hjälpa oss med att berätta vilken temperatur du mäter på din termometer, vid vilken dag samt klockslag. Beskriv även vilken dag du började frysa.

Har du ingen termometer kan du hämta en hos oss på Karlagatan 18 utan kostnad.

Vad gör Bror Johansson & Co för ett bra klimat i bostaden?

För oss är det viktigt att våra hyresgäster inte fryser . Det är viktigt att känna till att vi aldrig stänger av värmen i en fastighet manuellt. Värmen styrs av utetemperaturen hela året runt. 

Vi behöver också värna om miljön, därför får/kan vi inte höja hela husets temperatur om någon enstaka serviceanmäler att det är kallt i lägenheten.  När vi får en serviceanmälan är det viktigt att vi utreder varför det är kallt i just din lägenhet. Vi kontaktar dig snarast då du serviceanmält. Vi kommer att fråga dig om vilken temperatur du har på din termometer, om du inte beskrivit detta i serviceanmälan. Vi behöver också veta hur vi kommer in i din lägenhet för att mäta temperatur och felsöka.

Dokumentet om du fryser: ”om du fryser”